2009. szeptember 28., hétfő

Az Erkély öt égtája

Kolléga megint felemlítette az erkélyét - amely műfajért nekem régóta sajog a szívem, én csak kikönyökölni tudok az ablakomból, az erkély sok millával megdobta volna kis ingatlanomat - irigy vagyok na.
Aztán elképzeltük, hogy Hamvas akár írhatott is volna Az Erkélyről ("Csak az erkélyre kilépve érsz haza", stb.) Az erkélyek témán át beleszőhetett volna egy kis nemzetkarakterológiát is ("A magyar erkély tűzfalra néz."), egy kis tájanatómiával fűszerezve (a délmagyar balkáni balkon...) stb.

(Az utókor hálás klasszikusainak azok örökségért, és még hálásabb lehet azért, amiket nem írtak meg, hogy legyen még tennivaló... :-) )

4 megjegyzés:

Komaváry írta...

Az erkély tényleg jó.

http://www.flickr.com/photos/24296731@N02/2303346949/

Madame Tristesse írta...

Az én erkélyem takaros kis házakra néz. Ebből vajon, milyen következtetés vonható le? :)

pável írta...

ép lehet a lelked...

Madame Tristesse írta...

Vagy csak a környezetem. :)