2010. február 3., szerda

'10 januári olvasónapló

Megint újraolvastam az Őfelsége pincére voltam-ot és elindítottam vele a világ mindenkori legjobb 10 könyve polcot a molyon; rájöttem, hogy Kehlmann nagy bűvész: első, remek könyve óta csak a hírnevéből él, vagy lehet, hogy csak gyengélkedik - bár az ilyet szimulánsnak hívják; egy kolléga az orrom alá nyomott egy érdekes vallásos regényt, és láss csodát, tetszett A viskó, mert abszolút  felszabadult fantáziával írták, nem dogmatikusan - bírálói olykor azok; Tóth Kriszta kisprózáját csak versei múlják felül; Iancu Laura talán a maga számára is világossá tette, bár ebben nem bízom annyira, hogy érdemesebb prózával próbálkoznia, mint versekkel; olvastam tovább a bohémiaiakat, sajnos nem sok szerencsével: sok ott is a béna, sőt, találtam még gyenge skandinávokat is, ilyenkor úgy fáj a szívem... túl elfogult vagyok; Bohémia ügyében még kitartok, a következő hónap még a cseheké lesz (aztán nekilátok az izraeli íróknak, hogy naprakész legyek valamelyest az árpilisi díszvendégekből a könyvfesztiválon); láttam felépülni A katedrálist és láttam a 13. századi jövőjét is... ecetera ecetera.
Végigfuttatva a szemem a havi listán, az egyik legüdítőbb emlék A királynő olvas c. angol kisregény; a legnagyobb csalódás pedig Szerb Antal VII. Olivére: talán sokkal többet vártam tőle? Nagyon érdekes felfedezéseket is tettem, C. Dexter nyomozójának története eléggé zavarbaejtő; másrészt megismerkedtem egy végtelenül meseszerű házmesterrel, egy elegáns sündisznóval.

4 megjegyzés:

G.d.Magister írta...

Hoppá, Mikszáth urambátyám hogyan került bele? A Beszterce ostromát kedvem lett újraolvasni nekem is. Egyébként nálunk a blogon "Mikszáth-hetek" vannak, ha gondolod, nézz be!

pável írta...

egyszerű, lassan legyűröm mindenét :)

G.d.Magister írta...

? Miért kell legyűrni? A legfinomabb falatot?! egyébként meg a nejem némi irigységgel kérdi, hogy átlagban hány oldalt olvasol el per óra (per horam). Ja és mennyit alszol - ezt én kérdem. Megnéztük ugyanis a havi termést, nájsz.

pável írta...

én meg azokat irigylem, akik élnek, és a kocsmázás, a mozizás, a másokkal evés, beszélgetések, lógások, b á r m i é l e t s z e r ű mellett nincs idejük olvasni... Élnek olvasás h e l ye t t :(